Παρόλο που η ανωτέρω ανάλυση αντικατοπτρίζει ένα μεγάλο μέρος της πραγματικότητας δεν είναι πλήρης. Ξεχνάμε ότι με το σύστημα των Πανελλαδικών/Πανελληνίων όντως μπαίνουν πχ στις Ιατρικές οι εργατικοί και αυτοί που γράφουν πολύ καλά. Αυτό όμως δεν σημαίνει ότι κάποιος που δεν μπήκε και έγραψε 18 αντί για 19 αυτόματα είναι Β' διαλογής και μη εργατικός άρα ακατάλληλος. Αν κινηθεί λόγω του συστήματος να πάει στο εξωτερικό και επιλέξει σπουδές σε ένα αγγλόφωνο τμήμα (σε αυτό συμφωνώ απόλυτα με την θέση του vagosx πιο πάνω περί γλώσσας διδασκαλίας) ενός καλού πανεπιστημιού πχ. στην Τσεχία ή Ουγγαρία (λόγω κόστους) αυτό δεν σημαίνει ότι δεν θα γίνει καλός γιατρός.Ως προς το θέμα των Βούλγαρο/Ρουμάνο/Σλοβάκο/ουγγαρογιατρων να πω και τη δική μου γνώμη έχοντας δουλέψει σε νοσοκομείο με γιατρούς και από "εξωτερικό" και από ελληνικά πανεπιστήμια (αν και biased γιατί εγώ τελείωσα Ελλάδα), δεν τίθεται καν σύγκριση. Στην συντριπτική πλειοψηφία των περιπτώσεων οι γιατροί από το εξωτερικό στερούνται άπειρα σε γνώσεις και ικανότητα, όχι πιστεύω λόγω της σχολής αυτής καθαυτής αλλά από το γεγονός ότι τα άτομα που περνάν στην Ελλάδα εκ των πραγμάτων πρέπει να γράψουν παρά πολύ καλά και άρα είναι κατά βάση εργατικοί, ενώ έξω μπαίνουν συνήθως παιδιά γιατρών που δεν θα είχαν καμία πιθανότητα να μπουν με τον παραδοσιακό τρόπο στις ελληνικές σχολές. Οι μόνες περιπτώσεις που έχω δει να υπάρχει σύγκριση είναι απόφοιτοι ελληνικών πανεπιστημίων που εισήχθησαν λόγω αθλημάτων, ασθενειών και λοιπών κοινωνικών κριτηρίων.
Τελευταία επεξεργασία: