Έχοντας δώσει πανελλήνιες, σπουδάσει και εξωτερικό και ελλάδα στο ΕΚΠΑ, θεωρώ ότι η αλήθεια σε όσα βλέπω είναι κάπου στη μέση. Είναι γεγονός πως οι πανελλήνιες καθορίζουν που θα μπεις και μια εξέταση δεν είναι σωστό να καθορίζει τη ζωή σου, αλλά είναι σε ένα βαθμό δίκαιες γιατί υπάρχει ισότητα. Στην άγγλια ξέρω πολύ καλά, πόσο έυκολα αν απλά έχεις τα λεφτά να πας στο Eton, πας Οξφόρδη κλπ κλπ. Θεωρώ πως έχει δίκιο ο CVIAL ως προς το γεγονός ότι τα πανεπιστήμια στην Ελλάδα δεν δίνουν καθόλου πρακτικές γνώσεις, όμως μαθαίνεις πολλά και το πιο σημαντικό, δωρεάν. Θυμάμαι σαν τώρα να σπουδάζω financial mathematics στο cass business school και άτομα με πρώτο πτυχίο στο cambridge να μην ξέρουν τι είναι μιγαδικός. Tragic. Ενολίγεις, υπάρχει ενα πολύ καλό υπόβαθρο γνώσεων από τα ελληνικά πανεπιστήμια, αλλά λείπει το πρακτικό. Όσο για τους καθηγητές στα ελληνικά πανεπιστήμια, υπάρχουν πολλοί καλοί, αλλά και τραγικοί δυστυχώς, χωρίς καμία αξιολόγηση. Τώρα σχετικά με την αγγλία που έχω απευθείας γνώση, η αλήθεια είναι πως αν κοπείς δυο φορές, χάνεις το πτυχίο σου. Όμως το να πάρεις τη βάση είναι εξαιρετικά εύκολο. Οπότε για να κοπείς πρέπει να είσαι κυριολεκτικά τουρίστας. Στην Ελλάδα το 5 είναι πάρα πολλές φόρες εκπληκτικά δύσκολο και σε αυτή τη περίπτωση θα έπρεπε να τη λένε στο καθηγητή, όχι στους φοιτήτες. Παρόλα αυτά, αν είσαι φιλομαθής μπορείς σε ένα από τα καλά πανεπιστήμια στην ελλάδα να μάθεις πάρα πολλα και σε πολλές επιστήμες είναι ανώτερα από τα μέσα της Αγγλίας, Σκωτίας, Γερμανίας κλπ. Τα πολύ καλά πχ. oxford, cambridge, imperial, insead κλπ κλπ είναι όντως πιο πρακτικά, αλλά και πάλι δεν είναι τρομερά σε υπόβαθρο γνώσεων που δίνουν όσο στην τρομερή δικτύωση για να βγεις μετά στην αγορά όπου τα ελληνικά, εκεί έχουν θέμα.
Το πιό σημαντικό απο αυτό που είπες (και δεν το ανέφερε κανείς) είναι το ΔΩΡΕΑΝ. Όντως δίνει την ευκαιρεία σε παιδιά με μυαλό αλλά όχι χρήματα να προχωρήσουν. Σήμερα που η τεχνολογία έχει δεθεί με τα ΑΕΙ, τα Ελληνικά που παρέχουν μόνο θεωρητικές γνωσεις έχουν μείνει πίσω.